Case study: located pedagogical situations to improve global sustainable skills in engineering education and universities - Archive ouverte HAL Access content directly
Conference Papers Year :

Case study: located pedagogical situations to improve global sustainable skills in engineering education and universities

Étude de cas : situations pédagogiques localisées pour améliorer les compétences en soutenabilité dans l'enseignement de l'ingénierie et les universités

(1) , (1) , (1) , (1) , (2) , (1)
1
2

Abstract

While the importance of moving towards sustainability rises up in public, the presence of strategies to achieve it, in engineering academic frameworks, hardly increase. In particular, tackling environmental, social and technical aspects in conjunct ways remain difficult to teach in engineering education. The goal of this paper is to offer new engineering pedagogical strategies in order to address sustainable issues with a more global and integrated vision. An experiment of a pedagogical situation anchored into society will be presented and analysed thanks to sustainable skills defined by different institutions.
Alors que l'importance d'aller vers la durabilité augmente en public, la présence de stratégies pour y parvenir, dans les cadres universitaires d'ingénierie, n'augmente guère. En particulier, il reste difficile d'aborder conjointement les aspects environnementaux, sociaux et techniques dans l'enseignement de l'ingénierie. L'objectif de ce document est de proposer de nouvelles stratégies pédagogiques en ingénierie afin d'aborder les questions de durabilité avec une vision plus globale et intégrée. Une expérience d'une situation pédagogique ancrée dans la société sera présentée et analysée grâce à des compétences en soutenabilité définies par différentes institutions.
Fichier principal
Vignette du fichier
PROCIR-D-19-00759_R2.pdf (1.29 Mo) Télécharger le fichier
Origin : Publisher files allowed on an open archive
Loading...

Dates and versions

hal-02935661 , version 1 (10-09-2020)

Identifiers

Cite

Lou Grimal, Pauline Marty, Santiago Perez, Nadège Troussier, Catherine Perpignan, et al.. Case study: located pedagogical situations to improve global sustainable skills in engineering education and universities. 27th CIRP Life Cycle Engineering Conference, May 2020, Grenoble, France. ⟨10.1016/j.procir.2020.02.136⟩. ⟨hal-02935661⟩
75 View
75 Download

Altmetric

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More